Waarom koop je outdoorspullen in een winkel?

We hebben het al eerder besproken: het is aanlokkelijk en gemakkelijk om een product online te bestellen. Spullen die je vaker koopt en die op zijn, zoals stofzuigerzakken. Of een artikel ter vervanging van een defect product dat je veel gebruikt en meteen wilt hebben. Een elektrische tandenborstel bijvoorbeeld. Het is ook wel handig om het boek waarvan je een recensie hebt gelezen en dat je wilt aanschaffen, meteen via internet te bestellen.

Toch?

Maar outdoorspullen?

Bij de aanschaf van outdoorartikelen is goed advies heel belangrijk!

Outdooractiviteiten zijn populair. Steeds meer mensen trekken de natuur in voor een lekkere wandeling, een flinke fietstocht of andere, echte buitenactiviteiten. Genieten van frisse lucht, gezond bewegen, verlangen naar rust in het hoofd en avontuur tegelijk, want wie weet wat je onderweg allemaal tegenkomt? Bij die buitenactiviteiten hoort de juiste uitrusting, die het liefst uit kwalitatief goede producten bestaat.

Daarvoor ga je naar een fysieke winkel. Want naast heel veel redenen die te maken hebben met productervaring en het passen, is bij de aanschaf van outdoorartikelen een goed advies heel belangrijk!

Een gespecialiseerde outdoorwinkel heeft de vraagbaak in huis

Outdoorartikelen zijn gemaakt om je te beschermen tegen weersinvloeden en je te ondersteunen bij jouw buitenactiviteit. Afhankelijk van de activiteit, het seizoen, de locatie, de intensiteit van jouw activiteit, jouw lichaamsbouw en nog meer kenmerken, zijn bepaalde kledingstukken of schoenen geschikt. Dat vraagt om specifieke kennis van outdoorkleding en -schoenen. Van welke materialen zijn ze gemaakt? Welke technische snufjes bevatten ze? Hoe zit het met het onderhoud? Hoe moet jouw outdoorbroek worden gewassen en gedroogd zodat hij in een optimale conditie blijft? Welk onderhoudsmiddel heb je nodig om jouw leren wandelschoenen in een puike staat te houden? Allemaal vragen die je aan een medewerker van een gespecialiseerde winkel kunt vragen. Hij of zij is de perfecte vraagbaak. Kom daar maar eens om bij een webshop.

In een fysieke winkel kun je het product ervaren

Voor veel consumenten is de voornaamste reden om aankopen te doen in een fysieke winkel dat ze het product kunnen ervaren. Het is fijn om de outdoorjas of -broek in handen te hebben, stoffen te voelen, kleuren te vergelijken en verschillende modellen te passen. Maar nog belangrijker dan bij de aanschaf van chique mode of vrijetijdskleding is dat outdoorartikelen helemaal moeten zijn afgestemd op jouw activiteit en jij met het voor jou juiste product naar huis gaat. Zodat je straks optimaal kunt genieten van het buiten zijn en weer, wind, zon geen invloed hebben.

Jouw aankoop meteen mee naar huis

Nog een belangrijke: na aankoop kun je jouw product gelijk meenemen. Dat is handig als je snel een eerste fietstocht of wandelweekend hebt gepland; jouw aankoop is op tijd binnen. Ook geen gedoe met bezorgers die je net hebt gemist en ritjes naar een afhaalpunt. En hoe lekker is het om met jouw nieuwe aankoop samen thuis te komen en het thuis nog eens uitgebreid te bewonderen?

Shoppen in een fysieke winkel is gewoon een leuk uitje

Laten we eerlijk zijn, shoppen in een fysieke winkel is een gewoon leuk uitje. Me-time, waarbij je plezier beleeft aan een zorgvuldig samengesteld assortiment en een fijne sfeer. Je hebt een leuk contact met de gespecialiseerde medewerker. Winkelen in fysieke winkels is een beleving, die je totaal mist als je digitaal inkopen doet.
Die beleving mis je trouwens bij alle online aankopen.

Geen retourzendingen

Ander groot voordeel van winkelen in de fysieke winkel: er is geen retourzending nodig. Onderzoek van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS, uitgevoerd in 2019) heeft uitgewezen dat de helft van kopers van een online besteld artikel een klacht heeft. De helft! Te late levering van de bestelde producten is de meest genoemde klacht; een derde klaagde hierover. Op de tweede en derde plaats van de meest genoemde klachten stonden technische problemen bij het bestellen of betalen (14 procent) en het ontvangen van verkeerde of beschadigde goederen (13 procent). Dat betekent een heleboel retourzendingen, die onhandig en tijdrovend zijn, althans, dat vinden velen. Die handelingen kun je jezelf besparen door te winkelen in een fysieke winkel.

Online shoppers zijn niet zo duurzaam…

Overigens, de Nederlandse online shopper heeft weinig oog voor duurzaamheid, weet Manutan, dat in het eerste kwartaal van dit jaar onderzoek deed naar Nederlandse trends op het gebied van online shoppen. Slechts 24 procent van de ondervraagden gaf aan expliciet rekening te houden met duurzaamheid en sociale kwesties bij het doen van een online aankoop. Die houding staat haaks op jouw verblijf in de natuur. Waar anders ervaar je dat we er zuinig op moeten zijn…

Mantje Texel biedt alle voordelen van winkelen in fysieke winkels. En meer!

In de grote, mooi ingerichte winkels van Mantje Texel in Den Burg en De Koog begint je beleving en heb je alle ruimte om outdoorartikelen te ervaren. Vertel voor welke activiteit jij spullen zoekt, laat je uitgebreid adviseren en pas zoveel je wilt.

Eigen kledingreparatieservice

Als je toch naar onze winkels komt, neem dan kleding mee die hersteld moet worden. Scheur in je jas? Rits kapot van de favoriete jeans? Onze eigen kledingreparatieservice lost het voor je op. Onze coupeuse herstelt jouw kleding, zodat je er weer goed mee voor de dag kunt komen.

Shoptegoed bij inlevering en recyclingservice

Heb je kleding en schoenen waar je echt afscheid van wilt nemen? Neem ook dat mee naar de winkels van Mantje Texel. Je krijgt shoptegoed bij inlevering. Wij zorgen ervoor dat jouw oude spullen worden gerecycled.

Vragen? Mail of bel: info@mantjestore.nl of 0222 – 312 102. Welkom in onze winkels.