Waarom koop je kleding in een winkel?
Het is aanlokkelijk en gemakkelijk: een product online bestellen. Printpapier van het merk dat je altijd gebruikt en dan meteen een stuk of wat pakken; dat scheelt gesjouw. Of een nieuwe wasmachine, nadat je de reviews over een aanbevolen apparaat op een vergelijkingssite hebt gelezen en voor de meest voordelige optie gaat. Maar hoe zit dat met kleding? Waarom zou je de voorkeur moeten geven aan kledingkopen in een winkel?
In een fysieke winkel kun je het product ervaren
Voor veel consumenten is de voornaamste reden om aankopen te doen in een fysieke winkel dat ze het product kunnen ervaren. Dat hoeft niet bij jouw vaste merk en dikte printpapier, denk je. En die wasmachine zie je toch niet aan het werk in de winkel. Het is maar een gebruiksartikel in de bijkeuken. Uiterlijk is niet zo belangrijk. Waarom zou je eropuit gaan voor zo’n apparaat? Daarvoor zijn toch zeker redenen te noemen.
Offline kleding shoppen: een ontdekkingstocht
Maar eerst kleding. Het is belangrijk dat je dat product ervaart. Passen is een van de belangrijkste aspecten. Zit het kledingstuk zoals je wilt dat het zit? Is het niet te groot voor jou? Te klein? Misschien oogt een item nog zo leuk in het schap, maar voegt het voor jou niet. Omgekeerd kan ook. Een trui op de paspop die jou niet meteen in vervoering brengt, kan, eenmaal aan, toch leuk staan en gewoon heel lekker zitten. Made for you! Die ontdekkingstocht heb je niet online.
Voelt de stof lekker aan?
Ook het ervaren van de stof is belangrijk. Voelt het lekker aan? Of word je er toch niet heel blij van en kies je liever voor eenzelfde item in een andere stof? In de fysieke winkel kun je het allemaal ervaren. Net zoals combinaties maken. Wat past er bij jouw nieuwe trui? Ga met het item de blouses en broeken langs en kies gemakkelijk een match.
Een professional kan jou bijstaan
En kom je er niet uit? Een speciaalzaak heeft goede adviseurs. Professionals die je met raad en daad bijstaan. Mensen die snel te weten komen wat jouw smaak is en een aanbod daarop afstemmen. Bovendien kunnen ze adviseren hoe je jouw kledingstuk in een optimale conditie houdt. Ze hebben warenkennis, weten dus van welk materiaal of materialen het kledingstuk is gemaakt en geven een goed was- en droogadvies. Kom daar eens om bij een webshop.
Jouw aankoop meteen mee naar huis
Nog een belangrijke: na aankoop kun je jouw product gelijk meenemen. Dat is handig als je het voor een bepaalde gelegenheid hebt gekocht; jouw aankoop is op tijd binnen. Ook geen gedoe met bezorgers die je net hebt gemist en ritjes naar een afhaalpunt. En hoe lekker is het om met jouw zorgvuldig ingepakte nieuwe aankoop samen thuis te komen?
Shoppen in een fysieke winkel is gewoon een leuk uitje
Laten we eerlijk zijn, shoppen in een fysieke winkel is een gewoon leuk uitje. Me-time, waarbij je plezier beleeft aan een zorgvuldig samengestelde collectie en een leuke sfeer. Je hebt sowieso een praatje bij de kassa, maar je komt vaak ook in contact met andere klanten. Winkelen in fysieke winkels is een beleving, die je totaal mist als je digitaal inkopen doet.
Geen retourzendingen
Ander groot voordeel van winkelen in de fysieke winkel: er is geen retourzending nodig. Onderzoek van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS, uitgevoerd in 2019) heeft uitgewezen dat de helft van kopers van een online besteld artikel een klacht heeft. De helft! Te late levering van de bestelde producten is de meest genoemde klacht; een derde klaagde hierover. Op de tweede en derde plaats van de meest genoemde klachten stonden technische problemen bij het bestellen of betalen (14 procent) en het ontvangen van verkeerde of beschadigde goederen (13 procent). Dat betekent een heleboel retourzendingen, die onhandig en tijdrovend zijn, althans, dat vinden velen. Die handelingen kun je jezelf besparen door te winkelen in een fysieke winkel.
Oké, het is dus helemaal niet handig en zeker minder leuk om kleding online te kopen. Maar dat printpapier kan toch wel?
Het is niet gek om ook dat product te ervaren. In de fysieke winkel word je misschien gewezen op een betere kwaliteit. Papier dat prettiger aanvoelt. Mooier is. Of misschien is er een nieuwe soort of merk gearriveerd, dat ook nog voordeliger is. Tegelijkertijd word je in een goede vakhandel geïnspireerd door andere artikelen, de grote hoeveelheid tekenmaterialen bijvoorbeeld. Toch maar weer eens die oude hobby oppakken?
En die wasmachine dan?
De speciaalzaak zorgt echt wel voor een snelle levering als jij met een grote berg was zit. Misschien krijg je extra garantie of korting op een ander product dat je toch al wilde aanschaffen. En die eigen reparatiedienst van de winkelier is ook een fijn idee. Trouwens, die aardige medewerker met wie je een leuk gesprek hebt en die je aan het lachen maakt is ook wat waard.
Mantje Texel biedt alle voordelen van winkelen in fysieke winkels. En meer!
In de grote, mooi ingerichte winkels van Mantje Texel in Den Burg en De Koog begint je beleving, heb je alle ruimte om kleding te ervaren. Pas zoveel je wilt, voel de stoffen, combineer items, neem je tijd. Onze adviseurs staan je graag bij. Dat is wel zo handig, want de collecties bij Mantje Texel zijn heel divers en omvangrijk. Geef maar aan wat je wilt.
Eigen kledingreparatieservice
Als je toch naar onze winkels komt, neem dan kleding mee die hersteld moet worden. Scheur in je jas? Rits kapot van de favoriete jeans? Onze eigen kledingreparatieservice lost het voor je op. Onze coupeuse herstelt jouw kleding, zodat je er weer goed mee voor de dag kunt komen.
Shoptegoed bij inlevering en recyclingservice
Heb je kleding en schoenen waar je echt afscheid van wilt nemen? Neem ook dat mee naar de winkels van Mantje Texel. Je krijgt shoptegoed bij inlevering. Wij zorgen ervoor dat jouw oude spullen worden gerecycled.
Vragen? Mail of bel: info@mantjestore.nl of 0222 – 312 102. Welkom in onze winkels.