Innovaties in outdoor

De fabrikanten van artikelen voor outdooractiviteiten blijven innoveren. Technologie wordt continu verbeterd waardoor het comfort voor de drager/gebruiker keer op keer toeneemt. Ook duurzaamheid gaat een steeds grotere rol spelen. In deze Mantje Lifestyle Magazine maak je kennis met de nieuwste snufjes op het gebied van innovaties.

The North Face

The North Face lanceert op 1 oktober Futurelight, een zelf ontwikkeld nieuw membraam met een extreem hoog ademend vermogen, gemaakt van honderd procent gerecycled materiaal. ‘Futurelight wordt gevormd door garens die over elkaar heen vallen. Deze technologie maakt het ademend vermogen van een kledingstuk twee en een half tot drie keer hoger ten opzichte van concurrerende membramen’, zegt Eelco Dijksma, vertegenwoordiger van The North Face. ‘In eerste instantie wordt Futurelight toegepast in onze Summitline, waar kleding voor Alpinisme toe behoort. Vervolgens gaan we onze Snowsportartikelenlijn ermee uitrusten. Daarna volgt de Flightserie, waarbinnen een reeks jacks, onder andere voor running valt.’ The North Face verwacht veel van Futurelight, juist omdat extreem ademend materiaal ideaal is voor buitenactiviteiten. De water- en winddichte eigenschappen blijven na toepassing onaangetast.

 

Columbia

Columbia, een van de grootste outdoormerken van Amerika, is altijd op zoek naar verbetering van zijn producten. Daarom ontwikkelt Columbia zelf technologieën om de drager van de kleding te beschermen tegen weers­invloeden en warm of juist koel te houden.

Omni-Wick
Een shirt met Omni-Wick technologie zorgt voor het actief wegvoeren van vocht. Met de Omni-Shade technologie wordt schadelijke uv-straling tegengehouden. Omni-Freeze zorgt voor de broodnodige verkoeling. Voor de komende herfst en winter heeft Columbia zijn jassen natuurlijk weer voorzien van Omni-Heat. ‘Het is een technologie waarbij de voering van de jas lichaamswarmte reflecteert en behoudt. Kleine pods van zachte vezels creëren een luchtspleet tussen lichaam en stof, waardoor je zelfs bij extreme kou warm blijft. Tegelijkertijd heeft de stof een hoog ademend vermogen waardoor overtollige warmte en vocht kunnen worden afgevoerd. Vergelijk het met een reddingsdeken, maar dan ademend’, zegt Aniek Lambregts, vertegenwoordiger van Columbia. Mantje Lifestyle Stores heeft functionele broeken, jassen en allerlei andere items van Columbia in huis. Voor alle producten geldt dat ze aantrekkelijk geprijsd zijn.

Pertex

Pertex is fabrikant van geavanceerde lichtgewicht technische stoffen die sterk en betrouwbaar zijn. Ze zijn dicht geweven en waterafstotend. Alle bieden bescherming en comfort tijdens buitenactiviteiten in verschillende weersomstandigheden. Pertex wordt onder andere toegepast in kleding van de topmerken The North Face en Arc’teryx. Mantje Lifestyle Stores heeft de komende winter jassen in de collectie die het materiaal bevatten.

Arc’teryx

Het gerenommeerde merk Arc’teryx heeft met het zelf ontwikkelde Coreloft een uitstekende donsvervanger op de markt gebracht. Arc’teryx doet nooit concessies aan kwaliteit, dus deze diervriendelijke warmtehouder is onbetwist en minstens zo doeltreffend als dons.Coreloft is een synthetisch isolatiemateriaal dat lucht en warmte vasthoudt. Het verlengt de levensduur van kledingstukken waar het in is verwerkt. Coreloft is veerkrachtig en licht in gewicht. Als het materiaal nat wordt, dan behoudt het zijn warmte. Bovendien droogt Coreloft snel.